Програма підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»
Діяльнісний підхід в освіті – це спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 20.10.2023 року № 1275 та департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА від 25 жовтня 2023 року № 651 Про реалізацію програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» в області розпочато проведення практичних тренінгів-навчань з питань впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі та організації освітнього процесу в початковій школі в реаліях сьогодення.
17-18 січня 2024 року таке навчання відбулося у Баранинській ТГ на базі «Великолазівський ліцей», у якому взяли участь учителі початкових класів.
Регіональний тренер Марія Кірик працювала з вчителями та продемонструвала на практиці партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, звернула увагу на те, як вибудовувати взаємодію з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.
Мета проведеного навчання – реалізація програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» у рамках підтримки відновлення освіти України фундацією LEGO та підвищення методичної компетентності вчителів початкових класів на прикладах діяльнісної взаємодії учасників заходу.
Завдання тренінгу – продемонструвати учасникам ефективність діяльнісного навчання з LEGO для розвитку ключових компетентностей, наскрізних умінь учнів, креативності та активізації рухової активності учнів початкових класів та з’ясувати питання щодо впливу гри на сфери розвитку дитини.
Учасники тренінгу пригадали складові ранкового кола та методику його проведення, способи обʼєднання в команди, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO тощо.
Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку.
Навчання пройшло на високому рівні в дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.